استفاده از تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته فرصت خوبی را برای شما فراهم می‌کند تا نظارت بهتر و دقیق‌تری بر اتفاقات محیط خودتان داشته باشید.

تکنولوژی تشخیص حرکت چیست؟

وجود تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته یک امتیاز ویژه برای دوربین‌های امنیتی هر حرفه محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که شما در صنعت کار کنید، مغازه داشته باشید، فعالیت‌های تجاری انجام دهید یا در صنعت گردشگری در جستجوی درآمدهای بیشتر حرکت کنید. در هر صورت مسئله امنیت یک موضوع اساسی برای شما محسوب می‌شود و باید برای تقویت آن بهترین روش‌ها را مورد استفاده قرار دهید. در میان تمام روش‌های امنیتی که تا به امروز در مشاغل گوناگون مورد استفاده قرار گرفته‌اند بدون شک نظارت تصویری و استفاده از دوربین‌های مداربسته بهترین روش بوده است. حال تصور کنید که سیستم نظارتی شما علاوه بر ویژگی‌هایی که به طور معمول دارد، امکان تشخیص حرکت را هم داشته باشد. وجود این تکنولوژی کمک می‌کند تا امنیت مجموعه شما چند برابر شود.

تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

اهمیت استفاده از تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته تاثیر فوق العاده‌ای می‌گذارد. ‌در واقع دوربین‌های مداربسته‌ای که مجهز به این تکنولوژی باشند ضبط تصاویر را بر اساس حساسیت به حرکت‌ها انجام می‌دهند. دوربین‌های مجهز به این تکنولوژی بر تفاوت پیکسل‌ها بین فریم‌های متوالی نظارت می‌کنند و از این طریق نسبت به ضبط تصاویر اقدام می‌نمایند. اگر بین فریم‌ها تغییر کافی وجود داشته باشد، دوربین به طور خودکار روشن می‌شوند. البته در این تکنولوژی امکان تنظیم حساسیت وجود دارد و شما می‌توانید آن را روی سطوح مختلف و حرکات اصلی یا جزئی تنظیم کنید. مثلاً اگر حساسیت را روی 50% تنظیم کنید، دوربین امکان دارد برگه‌ای را که در باد تکان می‌خورد به عنوان عنصر خطرناک تشخیص ندهد، اما اگر شخصی از کنار آن عبور کند، آن را تشخیص دهد.

زمانی که این تکنولوژی را در دوربین مداربسته خودتان تعبیه کنید، لازم نیست وقت زیادی برای بررسی فیلم‌های ضبط شده صرف کنید. شما فقط کافی است تصاویر مهمی‌ که توسط تکنولوژی تشخیص داده شده‌اند را بررسی کنید. دوربین‌ها مدت زمان ضبط محدودی دارند، بنابراین فقط گرفتن حرکات مهم کاربردی‌تر خواهد بود. همچنین در صورتی که تکنولوژی به هر دلیلی خاموش شود، یک هشدار فوری برای شما ارسال خواهد شد. به طور کلی وجود این تکنولوژی در دوربین مداربسته به دلیل اینکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و بازدهی را بالا می‌برد یک موقعیت بسیار خوب را برای افرادی که امنیت دغدغه آنها است فراهم می‌کند.

بهینه‌سازی فضای ذخیره سازی

بهینه‌سازی فضای ذخیره سازی

مزایای استفاده از تکنولوژی تشخیص حرکت

استفاده از تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. مهمترین مزایای استفاده از این تکنولوژی را با هم مرور می‌کنیم:

  • بهینه‌سازی فضای ذخیره سازی: یکی از مزایای مهم این تکنولوژی این است که فضای ذخیره سازی شما را بهینه می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی دیگر قرار نیست شما تمام تصاویر را ضبط کنید و فقط فیلم‌هایی که حساس تشخیص داده شوند ضبط خواهند شد.
  • واکنش سریع: یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این تکنولوژی این است که با تشخیص به موقع حرکت‌ها در دوربین‌های مداربسته سریعاً هشدار اعلام می‌کند. این هشدار به موقع فرصت بسیار خوبی را برای واکنش سریع در مواقع ضروری فراهم می‌آورد. در واقع بسیاری از سرقت‌ها با وجود این تکنولوژی در نطفه خفه خواهند شد.
  • کاهش هشدار کاذب: الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که در این تکنولوژی قرار گرفته‌اند میزان هشدارهای کاذبی که بر اثر تحرک اجسام بی‌خطر اتفاق می‌افتند را کاهش می‌دهند. مثلاً با وجود این تکنولوژی دیگر حرکت درخت‌ها در هنگام تند باد یا عبور خودروها به عنوان هشدار در نظر گرفته نمی‌شود.
  • هزینه: تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین‌های مداربسته هزینه را به شدت پایین می‌آورد. با کمک این تکنولوژی دیگر نیازی نیست که شما تمام فیلم‌ها را مورد بازبینی قرار دهید و فقط لحظات حساس را مشاهده خواهید کرد. ضمناً هزینه ذخیره سازی تصاویر با این روش کاهش چشمگیری خواهد داشت.

اشتباه در تهدیدات امنیتی

اشتباه در تهدیدات امنیتی

معایب تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

با وجود مزایای بسیار خوبی که تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته دارد اما این سیستم هم معایبی دارد که بهتر است با آنها آشنا شویم. مهمترین معایب تکنولوژی تشخیص حرکت را با هم بررسی می‌کنیم:

  • خطا: تکنولوژی تشخیص حرکت بدون خطا نیست و گاهی اوقات ممکن است شرایط محیطی مثل نور، نوع قرارگیری دوربین و برخی موانع اشتباهاتی را برای این تکنولوژی ایجاد کنند. نتیجه این گونه خطاها این می‌شود که هشدارهای کاذب ارسال شود و شما بی دلیل درگیر استرس شوید.
  • اشتباه در تهدیدات امنیتی: درست است که تکنولوژی تشخیص حرکت فقط حرکات مشکوک را ضبط می‌کند اما همین موضوع می‌تواند بسیاری از تهدیدات امنیتی واقعی را از چشم این تکنولوژی دور کند. مثلاً اگر دوربین توسط یک مانع مسدود شده باشد یا حرکت فرد مشکوک کند باشد احتمال اشتباه در تکنولوژی وجود دارد.
  • تنظیم مکرر: یکی از مشکلات این تکنولوژی در دوربین‌های مداربسته این است که باید به صورت منظم تنظیم و کالیبراسیون شود. اگر این اتفاق رخ ندهد حداکثر دقت برای دوربین به ارمغان نمی‌آید و احتمال خطا در تشخیص بیشتر می‌شود.
  • محدودیت پوشش: تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین‌های مداربسته همانند دیگر فناوری موجود در این دوربین‌ها پوشش مناسب از فضاها نمی‌دهد. به همین دلیل این امکان وجود دارد که تهدیدات امنیتی خارج از دید دوربین توسط آن ضبط نشود. در واقع عملاً شما بخش مهمی ‌از اطلاعات خودتان را به راحتی از دست می‌دهید.

تولیدات داخل

تولیدات داخل

چگونه تکنولوژی تشخیص حرکت را خریداری کنیم؟

وارد کردن تکنولوژی تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته به داخل کشورمان از خارج هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. از طرفی شما برای وارد کردن این محصول باید با تحریم‌های بین‌المللی هم دست و پنجه نرم کنید که کار شما را سخت‌تر خواهد کرد. با این وجود ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تامین تکنولوژی تشخیص حرکت جهت استفاده در دوربین‌های مداربسته به سراغ تولید کنندگان داخلی بروید. درست است که متاسفانه بسیاری از تولیدات داخل کیفیت خوبی ندارند اما اگر برای تامین این محصول به شرکت دوربین مداربسته فاین اعتماد کنید پشیمان نخواهید شد. این شرکت بهترین تولید کننده تکنولوژی تشخیص حرکت برای دوربین‌های مداربسته در داخل ایران است. بسیاری از ایراداتی که در بخش قبلی خدمت شما بیان کردیم در تولیدات این محصول کمتر مشاهده شده‌اند و در مقابل قدرت تشخیص آنها بسیار دقیق است. هزینه این محصول نیز در مقایسه با تولیدات خارجی برای شما به صرفه‌تر خواهد بود. با استفاده از تولیدات فاین، کیفیت و قیمت را همزمان داشته باشید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد