بررسی کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته برای افرادی که تمایل دارند از این سیستم در نظارت تصویری خود کمک بگیرند ضروری است.

هوش مصنوعی برای دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟

فناوری هوش مصنوعی به آسان‌تر شدن زندگی انسان کمک بسیار خوبی کرده است. کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته نیز کمک کرده تا نظارت تصویری بر محیط‌های مختلف بهتر انجام شود. سیستم‌های نظارت تصویری که مجهز به فناوری هوش مصنوعی باشند، روش‌های جدید و مدرنی را برای تقویت امنیت ساختمان‌های گوناگون پیشنهاد می‌کنند. در واقع با استفاده از این فناوری در دوربین مداربسته، کیفیت نظارت بهبود بسیار خوبی پیدا کرده و امنیت ارتقا یافته است. استفاده از ماشین لرنینگ در کنار دوربین‌های مداربسته کمک کرده تا نتایج نظارت تصویری به سرعت در اختیار شما قرار گیرد.

دوربین‌های امنیتی مجهز به فناوری هوش مصنوعی به طور پیشگیرانه به کاهش احتمال سرقت، دزدی از مغازه، خرابکاری، خشونت یا سایر تهدیدات برای یک تجارت، اماکن تجاری یا حتی خانه کمک می‌کنند. در دوربین‌هایی که با فناوری مداربسته تلفیق شده‌اند، بسیاری از نتایج حاصل از نظارت تصویری به صورت تحلیلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. به همین دلیل شما قبل از آنکه حادثه‌ای رخ دهد می‌توانید از وقوع آن پیشگیری به عمل آورید.

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته چگونه است؟

بررسی کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته می‌تواند برای شما هم جذاب باشد. زمانی که تصاویر توسط دوربین‌های مداربسته مجهز به فناوری هوش مصنوعی ضبط می‌شوند توسط یک لایه از فناوری AI مورد پردازش قرار می‌گیرند تا تحلیل کاملی در مورد آنها ارائه شود. در واقع مهمترین کاری که هوش مصنوعی انجام می‌دهد این است که ویدیو خام را درک کرده و بر اساس چیزی که برای آن تعریف شده است، وضعیت خطرناک بودن یا نبودن تصاویر را مشخص می‌کند. دقت داشته باشید که تمامی‌ حرکات خطرناک و حساس انسان در حالت‌ها و زوایای مختلف برای هوش مصنوعی تعریف شده‌اند. هوش مصنوعی بر اساس آن چیزی که برای او تعریف شده اقدام به تحلیل تصاویر می‌کند. همچنین برخی قوانین برای هوش مصنوعی تنظیم می‌گردد که طبق آنها هشدارهای مختلف را برای شما ارسال خواهد کرد.

مثلاً اگر برای فناوری هوش مصنوعی قانونی تعریف کنید که در زمان خاصی هیچکس نباید در محوطه حضور داشته باشد، هوش مصنوعی در صورت مشاهده افراد هشدار مربوطه را برای شما ارسال خواهد کرد. البته شما می‌توانید از قابلیت دیگری در هوش مصنوعی به اسم تحلیل رفتار هم کمک بگیرید. بر اساس این ویژگی، فناوری هوش مصنوعی به صورت خودکار طی مدتی رفتار عادی محیط را تجزیه و تحلیل می‌کند و بر اساس آن شرایط عادی و غیر عادی را برای خود تعریف می‌نماید. پس از آن در صورتی که هوش مصنوعی رفتار غیر عادی در محیط ببیند اخطار آن را برای شما ارسال می‌کند.

 

فناوری هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته برای شما مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. مزایای استفاده از هوش مصنوعی در دوربین مداربسته را با هم مرور می‌کنیم:

  • هشدار اضطراری: دوربین‌های امنیتی که مجهز به هوش مصنوعی باشند می‌توانند به طور خودکار حرکات افراد و اشیا را در زمان‌های مختلف تحلیل کنند. بر همین اساس آنها این توانایی را دارند که احتمال غش کردن افراد، سرقت یا تصادف را پیش‌بینی نمایند. پس از پیش بینی آنها هشدار اضطراری داده و شما را برای واکنش سریع و موثر آگاه می‌کنند.
  • هشدار درست و غلط: یکی از ویژگی‌های مهم هوش مصنوعی در دوربین مداربسته این است که می‌تواند بین هشدارهای نادرست و هشدارهای واقعی تمایز قائل شود. این ویژگی کمک می‌کند تا تعداد آلارم‌های کاذب کاهش پیدا کند و هدر رفت زمان و منابع کمتر شود. این فناوری مثلاً می‌تواند تشخیص دهد که حرکات مشکوک به وسیله یک حیوان کوچک انجام شده یا حضور غیر مجاز یک انسان بحران ساز شده است.
  • مکان یابی: یکی از کم نظیرترین ویژگی‌های سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی در دوربین‌های مداربسته، مکان یابی خودکار افراد یا وسایل نقلیه است. در واقع در این سیستم‌های پیشرفته ابزاری وجود دارد که با کمک آن می‌توان موقعیت جغرافیایی افراد را پیدا کرد.
  • سازگاری با برنامه‌های مختلف: مزیت دیگری که می‌توانیم به عنوان کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مداربسته عنوان کنیم ادغام دیگر برنامه‌های کاربردی در این فناوری مهم است. شما با کمک این فناوری می‌توانید از قابلیت‌های دیگری مثل سیستم‌های روشنایی، مدیریت ترافیک، تشخیص حریق و تجزیه و تحلیل داده در نظارت تصویری خودتان استفاده کنید.

هشدار اضطراری

هشدار اضطراری

معایب استفاده از هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

درست است که کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته مزایای زیادی برای ما دارد. با این وجود معایبی هم در استفاده از این تکنولوژی است که آنها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • حریم خصوصی: استفاده از هوش مصنوعی برای دوربین‌های مداربسته ممکن است مشکلاتی را در مورد حریم خصوصی شما ایجاد کند. به هر حال شما قرار است برخی از اطلاعات شخصی را جمع آوری کرده و نسبت به تحلیل آنها با هوش مصنوعی اقدام کنید. سرقت این اطلاعات به شدت خطرناک خواهد بود.
  • هزینه: طبیعتاً وقتی قرار است یک تکنولوژی پیشرفته و پرهزینه را در دوربین مداربسته قرار دهید، هزینه امنیت شما بیشتر خواهد شد. در واقع شما مجبورید فشار اقتصادی بیشتری را بابت استفاده از این تکنولوژی تحمل کنید.
  • مشکلات فنی: اگر تکنولوژی هوش مصنوعی شما در دوربین مداربسته دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر پیدا کند، چالش‌های زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد. در کشور ما تکنسین‌های کمی ‌وجود دارند که بتوانند مشکلات این سیستم‌ها را برطرف سازند.

 

حریم خصوصی

حریم خصوصی

چگونه از کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته استفاده کنیم؟

استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته برای شما کمی ‌چالش برانگیز خواهد بود. تکنولوژی هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری مدرن در جهان شناخته می‌شود و بسیاری از کشورها به تازگی شروع به استفاده از کاربردهای آن کرده‌اند. به همین دلیل کاملاً طبیعی است که در کشوری مثل ایران کاربردهای این فناوری کمتر ارائه شوند. به همین دلیل برای پیدا کردن افرادی که در زمینه ارائه کاربردهای این فناوری فعالیت داشته باشند کار سختی خواهید داشت. اگر می‌خواهید کاربردهای هوش مصنوعی در دوربین مداربسته را مورد استفاده قرار دهید پیشنهاد می‌کنیم به شرکت دوربین مداربسته فاین مراجعه نمایید. این شرکت یکی از بهترین تولید کنندگان دوربین مداربسته در کشور ما است که در برخی محصولات آن از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است. این تولید کننده به شدت قابل اعتماد بوده و محصولی که در اختیار شما قرار می‌دهد از نظر هزینه و کیفیت سطح قابل قبولی دارد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد