اگر به دنبال این هستید که امنیت ساختمان خودتان را به بهترین شکل بالا ببرید، حتماً باید بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته را پیدا کنید.

دوربین مداربسته را کجا قرار دهیم؟

یکی از بهترین ابزار برای بالا بردن امنیت در فضاهای گوناگون، دوربین‌های مداربسته است. اگر قصد استفاده از این دوربین‌ها را دارید باید به دنبال این باشید تا بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته را در محیط مورد نظر خودتان پیدا کنید. این موضوع اهمیت زیادی در بالا بردن کاربرد دوربین‌های مداربسته دارد. اگر شما موقعیت مناسبی را برای نصب دوربین‌ها انتخاب نکنید، بازدهی امنیتی دوربین‌های مداربسته پایین می‌آید و عملاً عملکرد آنها برای شما فایده چندانی نخواهد داشت. برای اینکه بهترین نقاط را برای نصب دوربین مداربسته انتخاب کنید ابتدا باید هدف خودتان از نصب این دوربین‌ها را مشخص کنید. هدف گذاری شما از نصب این دوربین‌ها بیشترین نقش و تاثیر را در پیدا کردن بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته خواهد داشت.

بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته

بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته

 

نکات مهم برای پیدا کردن بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته

برای اینکه بتوانید بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته را پیدا کنید، بهتر است برخی نکات را مورد توجه قرار دهید. نکاتی که به شما کمک می‌کنند بهترین نقاط قرارگیری دوربین مداربسته را انتخاب کنید عبارتند از:

  • سوابق سرقت: یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند بهترین فضاها را برای دوربین مداربسته انتخاب کنید، بررسی سرقت‌های قبلی محیط مورد نظر شما است. شما با کمک صاحبان قبلی ملک مورد نظرتان و همچنین همسایه‌ها می‌توانید سرقت‌های گذشته را بررسی کنید و متوجه شوید که کجای ساختمان آسیب پذیرتر است.
  • نقاط آسیب پذیر: شما باید نقاط آسیب پذیر منزل خودتان را تعیین کنید. برخی از نقاط آسیب پذیر حالت عمومی ‌دارند و در تمام ساختمان‌ها باید دوربین مداربسته داشته باشند. مثلاً درب ورودی یکی از قسمت‌هایی است که همیشه باید تحت مراقبت باشد. همچنین مناطق دیگری مثل پنجره‌ها، درهای مخفی و نقاطی که نور آنها کم باشد آسیب پذیری بیشتری دارند.
  • شرایط محیطی: یکی از مواردی که متاسفانه در هنگام انتخاب محل قرارگیری دوربین مداربسته به آن توجه نمی‌شود، وضعیت محیطی آن قسمت از ساختمان است. شما باید قسمت‌هایی را در ساختمان انتخاب کنید که محل رشد گیاهان نباشد و تابش نور خورشید هم بر عملکرد دوربین‌ها تاثیر منفی نگذارد.
  • امکانات جانبی: اگر دوربین شما امکانات جانبی داشته باشد، موقعیت یابی آن کار آسان‌تری خواهد بود. مثلاً اگر دوربین شما ضد آب و هوا باشد یا ویژگی دید در شب داشته باشد می‌توانید آن را در فضاهای بیشتری مورد استفاده قرار دهید و حق انتخاب گسترده‌تری داشته باشید.

نقاط آسیب پذیر

نقاط آسیب پذیر

درب ورودی، مهمترین محل قرارگیری دوربین مداربسته

در بخش قبلی اشاره کردیم که اگر به دنبال بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته هستید، درب ورودی را نباید فراموش کنید. طبق آمارها حدود 34 درصد سارقان از درب ورودی وارد می‌شوند. به عبارت بهتر یک سوم سرقت‌ها از طریق درب ورودی انجام می‌شود و این موضوع اهمیت مراقبت از این قسمت منزل را به خوبی نشان می‌دهد. دوربینی که قرار است برای مراقبت از درب ورودی نصب کنید بهتر است بیرون منزل قرار داده شود. اگر دوربین خارج از منزل باشد حالت بازدارندگی هم دارد و احتمالاً بسیاری از سارقان را از کار خودشان پشیمان کند. البته حتماً دوربین را در ارتفاع بسیار بالا قرار دهید تا سارقان امکان آسیب زدن به دوربین را نداشته باشند. مثلاً اگر منزل شما دو طبقه است بهتر است دوربین مداربسته را در طبقه دوم نصب کنید. البته اگر فقط یک طبقه دارید می‌توانید با سیم کشی مشبک یک فضای حفاظتی برای دوربین مداربسته خودتان ایجاد کنید.

 

 

درب پشتی را فراموش نکنید!

یکی دیگر از قسمت‌های آسیب پذیر هر ساختمانی، درب دوم یا پشتی آن است. این بخش ساختمان می‌تواند بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته باشد. معمولا خانه‌های ایرانی چنین ویژگی را دارند و دارای درب پشتی هستند. پس مراقبت از این درب باید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد. آمارها نشان می‌دهد که ۲۲ سرقت‌ها از طریق درب پشتی ساختمان‌ها صورت می‌پذیرد. به همین دلیل لازم است برای این بخش از منزل هم دوربین مداربسته با کیفیت نصب کنید. البته اگر درب‌های جانبی دیگری هم دارید حتماً آنها را هم تحت نظارت خودتان قرار دهید. در واقع، در صورت نفوذ باید دوربین امنیتی را به هر دری که دارید متصل کنید. همانند درب ورودی، دوربین مداربسته درب‌های دیگر را هم دور از دسترس انسان‌ها یا چیزهایی که می‌توانند به سمت دوربین پرتاب کنند قرار دهید.

دوربین خارج از منزل

دوربین خارج از منزل

مراقب پنجره‌های کم اهمیت منزل باشید

شاید بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته که سارقان روی آن حساب ویژه‌ای برای نفوذ باز می‌کنند، پنجره‌های خارج از دید خیابان به اصطلاح پنجره‌های کور باشد. البته این طبیعی است که آنها از پنجره‌هایی که در دید خیابان قرار دارند و مدام مورد توجه ساکنین ساختمان قرار می‌گیرند، قصد نفوذ به منزل را نداشته باشند. سارقان حرفه‌ای به دنبال این هستند که از نقاط کم دید و به اصطلاح کور راه نفوذی پیدا کنند تا کار خودشان را با دردسر کمتر پیش ببرند. اگر آنها بخواهند از پنجره‌های مشرف به خیابان نفوذ کنند در دید عابرین پیاده و خودروهایی که مدام در حال تردد هستند هم قرار می‌گیرند. احتمال اینکه آنها در دام پلیس بیفتند هم بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین بهتر است حداقل یک دوربین مداربسته را در پنجره‌هایی قرار دهید که مشرف به خیابان نیستند و فضای خوبی را برای نفوذ سارقان فراهم کرده‌اند.

 

چه فضاهای دیگری ممکن است بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته باشد؟

مواردی که خدمت شما بیان کردیم قطعاً بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته هستند. شما با ایمن سازی این نقاط عملاً 80 درصد امنیت ساختمان خودتان را تضمین کرده‌اید. در واقع بخش عمده سارقان را از نفوذ به منزل خودتان ناامید خواهید کرد و در برابر بسیاری از آنها امنیت منزل را بالا می‌برید. با این وجود اگر تمایل دارید ساختمان ایمن‌تری داشته باشید می‌توانید در فضاهای دیگری هم دوربین مداربسته قرار دهید. مثلاً می‌توانید در گاراژ، زیرزمین، طبقه دوم و مسیرهای عبور ماشین در ساختمان خودتان دوربین مداربسته نصب کنید.

درب پشتی

درب پشتی

چند دوربین مداربسته نیاز خواهیم داشت؟

بر اساس شرایطی که ساختمان شما دارد ممکن است بهترین محل قرارگیری دوربین مدار بسته آن هم متفاوت باشد. نمی‌توانیم به طور کلی بگوییم که هر ساختمان چند دوربین مداربسته نیاز دارد. کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند باید محیط ساختمان را به طور دقیق بررسی کنند و پس از آن بگویند که برای امنیت ساختمان به چند دوربین مدار بسته نیاز است. اگر برای خرید و نصب این دوربین‌ها به مراکز معتبری مثل شرکت دوربین مداربسته فاین مراجعه کنید، می‌توانید از تولیدات برتر این شرکت استفاده کنید و همچنین برای نصب هم کارشناسان آن را به ساختمان خودتان ببرید. شرکت فاین یکی از برترین تولید کنندگان دوربین مداربسته در داخل کشور می‌باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد