اگر به دنبال خرید انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته هستید ابتدا بهتر است با آنها آشنایی مناسبی داشته باشید و از کاربرد آنها اطلاع پیدا کنید.

چرا برای دوربین مداربسته میکروفن بخریم؟

انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته به شما کمک می‌کند تا در نظارت خودتان از صدا کمک بگیرید. دوربین‌های مداربسته به تنهایی فقط می‌توانند تصویر را برای شما به نمایش درآورند اما زمانی که میکروفون به آنها اضافه شود، تصویر و صدا را همزمان برای شما پخش می‌کنند. میکروفون‌های مختلفی در بازار هستند که شما برای دوربین مداربسته خودتان می‌توانید از آنها استفاده کنید. البته برخی از این میکروفون‌ها کیفیت لازم را ندارند و عملاً کاربردی برای شما نخواهند داشت. به همین دلیل شما باید در خرید میکروفون برای دوربین مداربسته حساسیت زیادی داشته باشید. اگر بتوانید یک میکروفون با کیفیت خریداری کنید در آینده می‌توانید از کاربردهای آن در ضبط تصاویر و نظارت بر ساختمان خودتان استفاده بهتری ببرید. اگر در آینده قرار باشد از تصاویر و صداها به عنوان سند برای اثبات ادعاهای خودتان استفاده کنید، هرچه کیفیت آنها بهتر باشد قابل استنادتر خواهند بود.

انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته

انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته

انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته ؛ RE-CM3

یکی از انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم RE-CM3 است. این میکروفون ویژگی‌های جالبی دارد. ابعاد کوچکی که این میکروفون از آن برخوردار است، شاید مهمترین ویژگی آن برای استفاده در دوربین‌های مداربسته باشد. توجه داشته باشید که برای نصب میکروفون در دوربین مداربسته شما فضاهای زیادی در اختیار ندارید. معمولاً میکروفون‌ها را در جعبه‌های کوچکی مثل جعبه سوئیچ یا جعبه اتصال که در زیر دوربین قرار دارند، نصب می‌کنند. با توجه به اینکه این میکروفون فضای کمی‌ را اشغال می‌کند استفاده از آن در دوربین‌های مداربسته شرایط خوبی را برای ضبط صدا ایجاد می‌نماید. البته از نظر پوشش صدا نیز نگرانی نداشته باشید. دقت داشته باشید که این میکروفون از حساسیت بسیار خوبی برخوردار است و به طور موثر می‌تواند یک اتاق با اندازه متوسط را به طور کامل پوشش دهد. از جمله ویژگی‌های این میکروفون جذاب می‌توانیم به منبع تغذیه 12VDC آن اشاره کنیم. درجه حفاظت این میکروفون از نوع IP54 است.

تنظیم حساسیت صدا

تنظیم حساسیت صدا

RE-CM3R چگونه است؟

یکی دیگر از انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته، مدل RE-CM3R است. همانند نمونه قبلی این مدل از میکروفون‌ها برای دوربین مدار بسته نیز ویژگی‌های جالبی دارد که استفاده از آن را توجیه می‌کند. در این سیستم حساسیت صدا قابل تنظیم است. به عبارت بهتر شما بر اساس ابعاد محیطی که قرار است در آن دوربین مداربسته و میکروفون را تعبیه کنید، می‌توانید حساسیت صدا را پایین یا بالا بیاورید. شما در این مدل از میکروفون می‌توانید با چرخاندن موبر، GAIN آن را با توجه به اندازه اتاق و نیاز خودتان تنظیم کنید.

یکی از ویژگی‌های کم نظیر این میکروفون امکان کاهش نویز در آن است. هرچه نویز کمتر باشد، نظارت شما بر محیط دقیق‌تر می‌شود. نکته ویژه در مورد این میکروفون‌ها این است که آنها را در یک کیف پلاستیکی در اختیار خریدار قرار می‌دهند که به راحتی با چسب یا نوار در موقعیت مناسب نصب می‌شوند. در این میکروفون نیز منبع تغذیه 12VDC 10 mA مورد استفاده قرار گرفته و درجه حفاظت آن از نوع IP40 است.

منبع تغذیه 12VDC

منبع تغذیه 12VDC

آشنایی با میکروفن RE-M1

در میان انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته نام RE-M1 شهرت زیادی دارد. این میکروفون از کوچک‌ترین برد در میان میکروفون‌های دوربین مداربسته برخوردار است. به همین دلیل هنگام نصب بهتر است آن را در یک فضای کوچک قرار دهید. ویژگی جالب این میکروفون بدون کانکتور بودن آن است که امکان لحیم کردن میکروفون را در دیگر تجهیزات فراهم می‌آورد. اگر می‌خواهید کارمندان خودتان را تحت نظارت قرار دهید، این ویژگی برای شما به شدت کارساز خواهد بود. طراحی این میکروفون به گونه‌ای است که شما می‌توانید آن را به سطوح خارجی نزدیک کنید و عملاً فضای داخلی کمتری را اشغال نمایید. با توجه به حساسیت خوبی که این میکروفون دارد امکان استفاده از آن در اتاق‌های با اندازه متوسط فراهم است. برخلاف بسیاری از محصولات دیگر این میکروفون امکان تنظیم GAIN ندارد. منبع تغذیه آن همانند محصولات دیگری که بررسی کردیم از نوع 12VDC 10 mA است و درجه حفاظت IP40 دارد.

RE-M1

RE-M1

RE-M2، یکی از برترین انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته

یکی از بهترین انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته، RE-M2 است. این میکروفون محیطی شرایط تنظیم حساسیت صدا را دارد. همانند مدل RE-CM3R شما می‌توانید با چرخاندن موبر میزان حساسیت صدا در میکروفون را بر اساس ابعاد اتاق و نیاز خودتان تغییر دهید. این میکروفون به یک مدار کاهش نویز مجهز است و به همین دلیل در یک جعبه پلاستیکی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این میکروفون ویژگی ضد آب بودن آن است. در واقع سر این میکروفون در یک قاب ضد آب قرار گرفته که امکان استفاده از آن در محیط‌های باز را برای شما فراهم می‌کند. بسیاری از ویژگی‌های این محصول مشابه مدل‌های قبلی است که بررسی کردیم. منبع تغذیه آن از نوع 12VDC 10mA است و درجه حفاظت‌های آن CASE IP40 و MIC IP54 می‌باشد.

انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته

انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته

بررسی میکروفن مدل RE-M3

یکی از معروف‌ترین انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته مدل RE-M3 است. این میکروفون نیز قابلیت تنظیم حساسیت صدا را دارد که همانند مدل‌های قبلی با چرخاندن موبر امکان استفاده از این ویژگی برای شما فراهم می‌شود. ضمناً این میکروفون مجهز به مدار کاهش نویز بوده و دارای صفحه نصب می‌باشد. وجود صفحه نصب این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که میکروفون را بر روی دیوار یا سقف قرار دهید. اکثر ویژگی‌های فنی این مدل مشابه محصولاتی است که تا اینجا بررسی کردیم. به طور کلی این مدل از میکروفون برای محیط‌هایی مناسب است که وجود نقاط صوتی مستقل و زیبا در آنها مورد توجه است.

RE-M1

RE-M1

چگونه میکرفون مورد نیاز خودمان را تامین کنیم؟

با توجه به اینکه شما حق انتخاب وسیعی در میان انواع میکروفن برای دور بین مدار بسته دارید، طبیعتاً انتخاب یک محصول کمی ‌برای شما سرگیجه آور خواهد بود. به ویژه اگر کیفیت محصول و کاربرد آن در محیط مورد نظر شما برایتان اهمیت زیادی داشته باشد. تمام محصولاتی که معرفی کردیم کیفیت خوبی دارند اما هر کدام برای محیطی مناسب هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید چنین محصول مهمی ‌به تولید کنندگان آن مراجعه کنید. شرکت دوربین مداربسته فاین در زمینه تولید انواع مختلف میکروفون برای دوربین مداربسته فعالیت دارد. شما می‌توانید با مراجعه به این شرکت هم از مشاوره کارشناسان آن برای انتخاب بهترین میکروفون استفاده کنید و هم محصول مورد نظر خودتان را با قیمت مناسب و کیفیت عالی تهیه نمایید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد