نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی موضوع مهمی‌محسوب می‌شود. این دوربین‌ها اگر به درستی نصب شوند مزایای بسیار زیادی برای محیط‌های صنعتی خواهند داشت.

چرا در واحدهای صنعتی از دوربین مداربسته استفاده کنیم؟

نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی برای بالا بردن امنیت آنها کاملاً ضروری است. با کمک این دوربین‌ها، واحدهای صنعتی می‌توانند یک لایه محافظتی و ایمن در برابر سرقت، خرابکاری و سایر فعالیت‌های مجرمانه ایجاد کنند. نحوه استفاده از دوربین‌های مداربسته در شرکت‌های صنعتی بستگی به نیاز آنها دارد و می‌تواند در محیط داخلی و خارجی سازمان مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از دوربین‌های امنیتی در این محیط‌ها صرفاً برای مقابله با سرقت و خرابکاری نیست. واحدهای صنعتی برای نظارت بر نحوه عملکرد کارکنان و ورود و خروج مشتریان می‌توانند از این دوربین‌ها کمک بگیرند. البته نکات مختلفی هستند که با رعایت آنها می‌توان بازدهی بهتری از دوربین‌های مداربسته در واحدهای صنعتی داشت و کارایی آنها را بالاتر برد.

نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی

نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی

نکات مهم برای نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی

برای اینکه نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی به بهترین شکل انجام شود باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. نکاتی که به شما کمک می‌کنند دوربین مداربسته را به بهترین شکل نصب کنید عبارتند از:

  • مکان مناسب: شما باید دوربین‌ها را در نقاطی مناسب از محیط‌های مورد نظر خودتان در واحدهای صنعتی نصب کنید. دوربین‌ها باید به گونه‌ای نصب شوند که تمام قسمت‌های محیط را پوشش دهند. آنها باید به راحتی در دسترس و قابل مشاهده برای پرسنل امنیتی مجموعه باشند.
  • نگهداری: دوربین‌ها را باید در نقاطی از واحد صنعتی نصب کرد که امکان کنترل و نگهداری آنها آسان باشد. شما باید این اطمینان را داشته باشید که در مواقع ضروری فیلم اتفاقات را به سرعت می‌توانید بررسی کنید.
  • دسترسی سارقان: باید دوربین‌ها را در مکان‌هایی نصب کنید که دور از دسترس مهاجمان و سارقان باشند. اگر سارقان و مهاجمان دسترسی آسانی به دوربین‌های مداربسته داشته باشند سریعاً آنها را از کار می‌اندازند و پروتکل امنیتی شما را مختل می‌سازند.
  • پنهان: شما باید دوربین‌های مداربسته را در نقاطی نصب کنید که در دید عموم مراجعه کنندگان و کارکنان نباشند. این مورد به حفظ حریم خصوصی کارکنان و مشتریان کمک می‌کند و مانع از آن می‌شود که عملکرد آنها تحت تاثیر نظارت و بازبینی شما قرار گیرد. با رعایت این نکته شما تحلیل بهتری از شرایط آنها خواهید داشت.

دسترسی سارقان

دسترسی سارقان

مزایای استفاده از دوربین مداربسته برای واحدهای صنعتی

نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی مزایای زیادی خواهد داشت. مزایای دوربین مداربسته برای واحدهای صنعتی را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • امنیت: مهمترین مزیت استفاده از دوربین‌های مداربسته در محیط‌های تجاری بالا بردن امنیت آنها است. دوربین مداربسته به اشکال مختلف محیط شما را امن‌تر می‌کند و شرایط را برای نظارت بر عملکرد کارکنان فراهم می‌آورد. از طرفی اگر سرقتی رخ دهد شما با مشاهده ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین‌ها می‌توانید سارق را شناسایی کنید.
  • بالا بردن بازدهی کارکنان: نصب دوربین‌های مدار بسته در محیط‌های صنعتی می‌تواند حس مسئولیت پذیری را در بین کارمندان بالا ببرد. از طرفی کمک می‌کند تا تعداد حوادث محل کار و سرقت یا خرابکاری کاهش چشمگیری داشته باشد و شما هزینه کمتری بابت آنها پرداخت کنید.
  • کنترل از راه دور: دوربین‌های مداربسته را می‌توان به اینترنت متصل کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند یا رایانه بر محیط صنعتی خودتان نظارت کنید. از طرفی به شما این امکان را می‌دهد تا تجارت خود را از هر کجای دنیا مورد نظارت قرار دهید.
  • صرفه‌جویی: تمام صنایع برای اینکه سود خالص خودشان را افزایش دهند به دنبال این هستند که هزینه‌ها را پایین بیاورند. نصب دوربین‌های مدار بسته می‌تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود. در واقع شما با کمک دوربین مداربسته می‌توانید نیاز به نیروی امنیتی اضافی را کاهش دهید و امنیت بیشتری را هم به محیط خودتان تزریق کنید.
  • حق بیمه: معمولا حق بیمه به دلیل قیمت بالایی که دارد برای صنایع گوناگون همیشه از نظر هزینه دردسرساز است. نصب دوربین‌های مدار بسته در صنایع می‌تواند به دلیل بهبود امنیت منجر به کاهش حق بیمه شود. در واقع شما به این شکل هزینه‌های سنگینی که برای نصب دوربین‌های مداربسته پرداخت کرده‌اید را جبران می‌نمایید.

کنترل از راه دور

کنترل از راه دور

هنگام نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی با چه مشکلاتی مواجه خواهیم شد؟

نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی ممکن است مشکلاتی را هم برای شما ایجاد کند. اولین مشکلی که احتمالاً با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد ارتفاع نصب دوربین‌های مداربسته است. بخش عمده وظیفه دوربین شما نظارت بر عملکرد کارکنان است و این احتمال وجود دارد که آنها برای اختلال در روند نظارت، سر دوربین را بچرخانند و به همین دلیل شما باید دوربین را در ارتفاعی مناسب نصب کنید. مشکل دیگری که احتمال دارد با آن مواجه شوید اختلال در نمایش تصویر به دلیل گرد و غبارهای موجود در محیط‌های صنعتی است. وجود نویز در انتقال تصاویر از دوربین‌های مداربسته به نمایشگر برای محیط‌های صنعتی اصلاً چیز عجیبی نیست.

با توجه به کابل‌های فشار قوی که در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند وقوع این رخداد کاملاً طبیعی است. برای برطرف کردن این مشکل شما باید کابل‌های دوربین را در مسیرهای جداگانه نسبت به کابل‌های برق منتقل کنید. هنگامی ‌که قصد دارید دوربین‌ها را در محیط‌های صنعتی نصب کنید نباید از نقاط کور غافل شوید. شما باید سعی کنید تمام نقاط موجود در کارخانه را از طریق دوربین‌ها پوشش دهید. ضمناً این نکته را هم همیشه در ذهن داشته باشید که احتمال خرابی دوربین مداربسته در محیط صنعتی در مقایسه با دیگر محیط‌ها همیشه بیشتر است. پس از وقوع آن اصلاً واهمه نداشته باشید.

کابل‌های دوربین

کابل‌های دوربین

نحوه خرید و نصب دوربین مداربسته برای شرکت‌های صنعتی

خرید و نصب دوربین مدار بسته در واحدهای صنعتی اصلاً کار آسانی نخواهد بود و نباید آن را بدون چالش تصور کنید. اگر در خرید دقت نداشته باشید این احتمال وجود دارد که دوربین‌های بی‌کیفیت با قیمت بالا به شما فروخته شود و عملاً هزینه‌ای بی‌فایده کرده باشید. از طرفی اگر فرآیند نصب دوربین‌ها در محیط صنعتی به درستی اتفاق نیفتد شما دیگر نمی‌توانید انتظار بازدهی بالا برای امنیت و نظارت بر کارکنان را از آن داشته باشید. بهترین راه حل این است که برای خرید این دوربین‌ها و نصب آن به تولید کننده معتبری مثل شرکت دوربین مداربسته فاین اعتماد کنید. این شرکت یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان دوربین مداربسته در کشور ما است و بهترین تکنسین‌ها را برای نصب دوربین به شما معرفی خواهد کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد