تا به امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که به صورت دقیق مهم ترین تفاوت دستگاه nvr و dvr چیست؟ اصلا ما باید کدام دستگاه را برای موقعیت خود انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که دستگاه های ان وی آر و دی وی آر، ابزار های کاربردی هستند که می توانند در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. این ابزار ها در ظاهر عملکرد یکسانی دارند ولی در واقعیت تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. همین مسئله هم باعث شده تا کاربران میان خرید دستگاه nvr یا دستگاه dvr مردد بمانند. امروز ما قصد داریم تا تفاوت دستگاه nvr و dvr را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

تفاوت دستگاه nvr و dvr

تفاوت دستگاه nvr و dvr

تفاوت دستگاه nvr و dvr به صورت عمومی

بیایید تا کارمان را با بررسی تفاوت دستگاه nvr و dvr به صورت عمومی شروع کنیم. به خاطر داشته باشید که دو دستگاه دی وی آر و ان وی آر، ابزار های کاربردی هستند که در دسته بندی های متنوعی در بازار به فروش می رسند. هر کدام از این دسته بندی ها، یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را نیز در خود جای داده اند. در صورتی که شما هم به دنبال خرید این دو دستگاه در بهترین حالت ممکن هستید، بهتر است که در ابتدا با تفاوت های آن آشنایی پیدا نمایید.

دستگاه nvr و دستگاه dvr برای پردازش داده های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت دستگاه nvr و dvr مربوط به نحوه عملکردشان می باشد. در حالی که ان وی آر از خود دوربین برای پردازش استفاده می کند، دی وی آر پردازش های مورد نیاز و رمز گذاری های ضروری را در خود انجام می دهد. سیگنال های دریافت شده توسط این دو دستگاه هم تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. پس، اگر شما هم به دنبال دریافت بیشترین بازدهی ممکن از روند انتخاب این دو دستگاه هستید، بهتر است که بر اساس نیاز های پروژه خود یکی را انتخاب نمایید.

تفاوت دستگاه nvr و dvr از نظر عملکرد

تفاوت دستگاه nvr و dvr از نظر عملکرد

دستگاه های nvr و dvr از نظر عملکردی چه تفاوت هایی دارند؟

البته که تفاوت دستگاه nvr و dvr را از نظر عملکردی هم می توان مورد بررسی قرار داد. در ظاهر و نگاه اولیه، هر دو این دستگاه ها برای پردازش تصاویر دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. آنها توانایی ضبط را نیز در خود جای داده اند ولی در واقعیت، تفاوت های گسترده ای میان این دو ابزار وجود دارد. یکی از همین تفاوت ها نحوه دریافت سیگنال است. دستگاه nvr برای دریافت و پردازش تصاویر دوربین های مداربسته تحت آی پی به کار می روند. پس سیگنال های دریافت شده توسط این دستگاه ها تحت شبکه ایجاد می شود.

این در حالی است که دستگاه dvr تصاویر دوربین را با استفاده از کابل های قدیمی و سیگنال های دیجیتال یا آنالوگ دریافت می کند. در سیستم های دی وی آر شما باید دوربین را به صورت مستقیم به آن متصل نمایید. در غیر این صورت امکان استفاده از تصاویر و مشاهده آنها وجود ندارد. این در حالی است که دوربین های nvr به شما اجازه می دهند تا تصاویر را با استفاده از شبکه و تجهیزاتی همچون سوئیچ و روتر هم انتقال دهید. پس شما باید بر اساس نوع دوربین و شبکه ای که به دنبال راه اندازی آن هستید یکی از این دو ابزار را انتخاب نمایید تا پس از خرید با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

تفاوت دستگاه nvr و dvr از نظر ظاهری

در نهایت بیایید تا به سراغ تفاوت دستگاه nvr و dvr از نظر ظاهری برویم. به صورت کلی، از نظر ظاهری شما خیلی راحت می توانید این دو دستگاه را از یکدیگر تشخیص دهید. به خاطر داشته باشید که دستگاه های nvr از تکنولوژی جدید تری استفاده کرده و به روز تر از دستگاه dvr هستند. همین مسئله هم باعث شده تا از نظر ظاهری، این دستگاه ها ویژگی های خاصی را در خود جای داده باشند. پنل جلویی و قسمت های کناری این دو دستگاه تقریبا یک شکل دارند. شما  می توانید دکمه های کنترلی را بر روی همه آنها مشاهده کنید. تفاوت اصلی در قسمت پشتی این دو دستگاه مشخص می شود.

تفاوت دستگاه nvr و dvr از نظر ظاهر

تفاوت دستگاه nvr و dvr از نظر ظاهر

تفاوت دستگاه nvr و dvr از نظر ظاهر، مربوط به پورت های ورودی می باشد. دستگاه های dvr به گونه ای طراحی شده اند که پورت های Coaxial را به عنوان ورودی خود دریافت می نمایند. یعنی برای اتصال دوربین به این دستگاه شما باید از کابل های Coaxial استفاده کنید. این در حالی است که دستگاه های NVR برای دوربین های تحت شبکه یا IP استفاده می شوند. پس برای استفاده از دستگاه nvr شما باید به دنبال استفاده از کابل های لن یا RJ45 باشید. به خاطر داشته باشید که امکان استفاده از دوربین های قدیمی با استفاده از دستگاه های nvr و بالعکس وجود ندارد. پس برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن شما باید به این مسئله توجه داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد