آیا شما هم به دنبال راه اندازی سیستم دزدگیر و بهبود وضعیت امنیت خانه خود هستید؟ حتما می دانید که در این شرایط استفاده از سنسور دزدگیر به مسئله ای مهم و کلیدی تبدیل می شود.

به صورت کلی، سنسور های به کار رفته در یک دزدگیر می توانند عملکرد های کلی آن را تحت تاثیر خود قرار دهند. هرچه تعداد سنسور های نصب شده بر روی یک دزدگیر قوی تر شود، میزان بازدهی سیستم دزدگیر هم افزایش پیدا خواهد کرد. از همین رو، اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک سیستم دزدگیر فوق العاده هستید، باید با مهم ترین انواع سنسور دزدگیر آشنایی پیدا نمایید. امروز ما قصد داریم تا مهم ترین سنسور های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه شوید.

سنسور دزدگیر

سنسور دزدگیر

سنسور دزدگیر بر اساس تکنولوژی ساخت

یکی از اولین روش های مطرح دسته بندی انواع سنسور دزدگیر مربوط به تکنولوژی به کار رفته در جهت طراحی و ساخت این کالا می باشد. شرکت های ایرانی و خارجی می توانند روش های متنوعی را برای طراحی چشمی دزدگیر اماکن مورد استفاده قرار دهند. PIR یا طراحی سنسور با استفاده از اشعه مادون قرمز یکی از همین تکنولوژی های پر اهمیت به حساب می آید. به خاطر داشته باشید که همه موجودات زنده در دنیا مقداری اشعه مادون قرمز از خود ساطع می نمایند. این مقدار به ابعاد و ویژگی های فیزیکی موجودات بستگی دارند. با اینکه مادون قرمز با استفاده از چشم غیر مسلح دیده نمی شود ولی، به کار گیری یک سری سنسور های خاص به شما اجازه می دهد تا آن را تشخیص دهید. سنسور هایی که با استفاده از این تکنولوژی فعالیت می کنند، همواره محیط را رصد کرده و در صورت یافتن یک موجود زنده آلارم را فعال می کنند.

سنسور دزدگیر مایکروویو دیگر محصولی است که در این زیر شاخه قرار می گیرد. به صورت کلی، سنسور هایی که با استفاده از این تکنولوژی طراحی شده اند به صورت دائم سیگنال های مایکروویو را به محیط ارسال کرده و نتایج آن را مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که بازتاب این موج به خود دستگاه باز گردد، دستگاه حضور یک شی در حال حرکت را تشخیص داده و آلارم را فعال می نماید. به خاطر داشته باشید که این تکنولوژی هم روند انجام فعالیت هایی همچون بالا بردن سطح امنیت خانه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در نهایت، برخی از محصولات موجود در بازار با استفاده از ترکیب PIR و سنسور های مایکروویو طراحی شده اند. این سنسور ها هم قدرت عملکردی مطلوبی را در شرایط مختلف از خود به نمایش می گذارند.

انواع سنسور دزدگیر بر اساس نحوه اتصال

انواع سنسور دزدگیر بر اساس نحوه اتصال

انواع سنسور دزدگیر بر اساس نحوه اتصال

بر اساس نحوه اتصال هم انواع سنسور دزدگیر در دسته بندی های متنوعی در بازار به فروش می رسند. به صورت کلی، برای خرید سنسور دزدگیر در بهترین حالت ممکن، شما باید به دنبال استفاده از محصولاتی باشید که در دسته بندی مناسب قرار گرفته اند. از نظر نحوه اتصال این محصولات در دو زیر شاخه اصلی یعنی مدل های با سیم و بی سیم در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. محصولات با سیم، به صورت مستقیم به برق متصل شده و همیشه روشن هستند. شما حتی می توانید یک منبع تغذیه را برای مواقع ضروری بر سر راه این تجهیزات قرار دهید.

این در حالی است که سنسور دزدگیر بی سیم به یک باتری متصل بوده و پس از یک بازه زمانی خاص شما باید نسبت به تعویض باتری اقدام نمایید. در ضمن، به خاطر داشته باشید که دقت محصولات با سیم کمی بالا تر از مدل های بی سیم می باشد ولی، محصولات بی سیم امنیت بالا تری را در اختیار شما قرار می دهند. در نهایت، محصولات با سیم قیمتی پایین تر از انواع سنسور دزدگیر بی سیم دارند. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آنها خیلی رایج تر و متداول تر از دیگر مدل های سنسور باشد.

موقعیت مناسب نصب سنسور

موقعیت مناسب نصب سنسور

سنسور باید در چه مکان هایی نصب شود؟

در نهایت، اگر شما هم به دنبال استفاده از سنسور دزدگیر در بهترین حالت ممکن هستید، باید یک موقعیت مکانی مناسب را برای آن در نظر بگیرید. استفاده از یک موقعیت مکانی مناسب در جهت نصب سنسور های مخصوص دزدگیر اماکن به شما اجازه می دهد تا سطح امنیت محیط خود را چند برابر نمایید. حال یک سوال مهم مطرح می شود: بهترین موقعیت برای نصب سنسور دزدگیر کدام است؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که شما باید بر اساس موقعیت، نیاز های پروژه و نوع سنسور موقعیت مناسب را انتخاب کنید.

مثلا انواع سنسور دزدگیر PIR باید در موقعیتی نصب شود که کل محیط را تحت نظر خود قرار دهد. این در حالی است که سنسور های دزدگیر ارتعاشی باید بر روی موقعیت هایی نصب شوند که حساسیت زیادی داشته و با کوچک ترین لرزش فعال می شوند. برای انتخاب برترین موقعیت نصب سنسور دزدگیر شما می توانید خدمات تیم های مشاوره ای فعال در این زمینه را به کار گیرید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد