دوربین مدار بسته بیسیم از انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی است که نصب کردن و راه اندازی آن، بدون نیاز به هیچ کابل یا سیم انجام می گیرد. فرایند ضبط و پخش کردن تصاویر توسط دوربین وایرلس، با متصل شدن به اینترنت انجام می شود.

مقدمه

فرایند ضبط و پخش کردن تصاویر توسط دوربین وایرلس، با متصل شدن به اینترنت انجام می شود. در سیستم مدار بسته بیسیم، سیگنال های صوتی و تصویری به وسیله اینترنت به گیرنده ها انتقال پیدا می کنند. در حالی که در دیگر سیستم ها، این سیگنال ها از طریق سیم ها و کابل ها به گیرنده منتقل می شوند.

پس در صورتی که قصد دارید برای حفظ امنیت منزل یا محیط کار خود اقدام به نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته کنید و امکان کابل کشی در محل نصب دوربین برای شما وجود ندارد یا این کار با دشواری های زیادی همراه است، توصیه می کنیم از سیستم مدار بسته بیسیم یا وایرلس استفاده کنید. البته برای بعضی از انواع سیستم های مداربسته بی سیم، باید از کابل و سیم برای متصل کردن دوربین به منبع برق استفاده کرد.

بیسیم بودن این سیستم ها به این معناست که برای انتقال تصاویر و صدا نیازی به کابل و سیم نخواهد بود. البته برخی از مدل های دوربین وایرلس وجود دارند که دارای باتری هستند. این سیستم ها به طور کامل بیسیم هستند و به کابل یا سیم احتیاج ندارند. در این مقاله، قصد داریم به طور خاص به بررسی ویژگی ها، مشخصات، مزایا و قیمت انواع سیستم مدار بسته بیسیم بپردازیم.

سیستم مدار بسته بیسیم

سیستم مدار بسته بیسیم

 

ویژگی های سیستم مدار بسته وایرلس

 

قابلیت ها، امکانات و ویژگی های منحصر به فرد سیستم مدار بسته بیسیم، باعث شده اند این دوربین بسیار محبوب و مورد توجه باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های سیستم مدار بسته بیسیم اشاره می کنیم:

- امکان متصل شدن این سیستم به وای فای، از مهم ترین ویژگی های دوربین مدار بسته وایرلس محسوب می شود.

- از سیستم مدار بسته بیسیم بیشتر برای محیط هایی استفاده می شود که مساحت کمی دارند. پس اگر قصد خرید و نصب این نوع سیستم را دارید، ابتدا محل نصب دوربین را اندازه گیری کنید.

- سیستم بیسیم از انواع دیگر، گران قیمت تر است. با این حال، امکانات و ویژگی های این سیستم، به خوبی قیمت آن را توجیه می کند. برندهای معتبر خارجی معمولا گران قیمت تر هستند.

- پانوراما بودن، از دیگر ویژگی های سیستم مداربسته وایرلس است. یعنی این دوربین می تواند به صورت 180 و 360 درجه به اطراف بچرخد.

- هر یک از انواع سیستم مدار بسته بیسیم، برد متفاوتی دارند. به طور کلی برد این دوربین ها بین 70 تا 140 متر است. چنانچه در مسیر سیستم، مانعی وجود نداشته باشد، برد آن بیشتر خواهد بود.

- محل ذخیره سازی اطلاعات در سیستم مدار بسته بیسیم، کارت SD یا موبایل است.

- از دیگر ویژگی های قابل توجه دوربین های مدار بسته بیسیم، می توان به امکان گفتگو و ضبط کردن صوت و مکالمات اشاره کرد.

سیستم مدار بسته وایرلس

سیستم مدار بسته وایرلس

 

مزایای استفاده از دوربین مدار بسته بیسیم

 

- عدم نیاز به کابل و سیم: همانطور که از نام این دوربین مشخص است، برای نصب و راه اندازی آن به سیم و کابل نیازی نخواهد بود. همین مسئله، فرایند نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته بیسیم را در مقایسه با انواع دیگر دوربین، بسیار آسان تر کرده و سرعت بیشتری به آن بخشیده است.

- کم حجم بودن تجهیزات: در سیستم های مدار بسته ای که با کمک سیم کار می کنند، فضای زیادی به سیم ها اختصاص پیدا می کند. این مشکل در سیستم مدار بسته وایرلس وجود ندارد.

- قیمت مناسب: سیستم مدار بسته بیسیم در مقایسه با انواع دیگر، از قیمت مناسب تری برخوردار است.

- پایین بودن هزینه نصب و راه اندازی: عدم نیاز به سیم و کابل، هزینه های نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته بیسیم را پایین می آورد.

- امکان استفاده از اینترنت وایرلس با پهنای باند بالا برای پخش کردن عکس ها و همچنین ذخیره کردن آنها در فضای ابری.

 

 

انواع سیستم مدار بسته بیسیم

 

انواع دوربین مدار بسته وایرلس را می توان به دو گروه زیر تقسیم بندی کرد:

- سیستم مدار بسته بیسیم آنالوگ: فرایند انتقال عکس ها در این دوربین، با تبدیل کردن سیگنال های تصاویر به سیگنال های رادیویی انجام می گیرد. درست است که این سیستم ها ارزان قیمت هستند، اما از ایرادات زیادی برخوردارند. حساسیت این سیستم ها به امواج الکترومغناطیسی و شرایط آب و هوایی مرطوب، می تواند در سیگنال این سیستم مدار بسته تاثیرات منفی زیادی بگذارد. همین مسائل باعث شده است که در حال حاضر، این نوع دوربین مدار بسته زیاد مورد استفاده قرار نگیرد.

- سیستم مدار بسته بیسیم دیجیتال (تحت شبکه یا IP): در این سیستم ها، برای منتقل کردن تصاویر و دیگر اطلاعات از فناوری وای فای استفاده می شود. همین مسئله باعث شده است بتوانند اطلاعات بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری منتقل کنند. این سیستم ها زیاد نسبت به امواج الکترومغناطیسی یا شرایط محیطی حساس نیستند. سیستم مدار بسته بیسیم تحت شبکه به دلیل برخوردار بودن از امکانات و قابلیت های مختلف، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

دوربین بیسیم

دوربین بیسیم

 

مهم ترین نکات هنگام خرید دوربین بیسیم

 

اگر قصد خرید و نصب دوربین مدار بسته بیسیم دارید، بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

- قیمت و کیفیت: اگر تمایل به خرید یک دوربین وایرلس باکیفیت از یک برند شناخته شده و معتبر دارید، باید مبلغ بیشتری را در نظر بگیرید. واقعیت این است که نمی توان با مبلغ کم، یک سیستم با کیفیت بالا و قابلیت های منحصر به فرد خرید.

- گارانتی: دارا بودن گارانتی معتبر، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید هنگام خرید دوربین مدار بسته بیسیم مد نظر قرار دهید.

- خرید مستقیم: بهتر است سیستم مدار بسته مورد نظر خود را به صورت مستقیم از تولیدکننده خریداری کنید. با این کار، چنانچه مشکلی در سیستم به وجود آمد، می توانید به شرکت سازنده مراجعه کنید.

- رزولوشن: سیستم مدار بسته ای که قصد خرید آن را دارید، باید دارای رزولوشن حداقل 2 مگاپیکسلی باشد.

- فاصله دستگاه از دوربین: بهتر است این فاصله زیاد نباشد که آنتن قطع نشده یا سرعت آن کم نشود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد