برای راه اندازی دوربین مداربسته و شبکه مربوط به آن، استفاده از دستگاه DVR یک مسئله پر اهمیت به حساب می آید. مسئله ای که عدم توجه به آن می تواند مشکلات جدی را در روند راه اندازی دوربین ایجاد کند.

به صورت کلی، دستگاه DVR یک ابزار الکترونیکی خاص به حساب می آید که می تواند برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته از طریق یک کابل اقدام نماید. این دستگاه برای پردازش و نمایش سیگنال های ایجاد شده توسط دوربین مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم دی وی آر می تواند یک سیستم پیچیده باشد چرا که این دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. این دستگاه در دسته بندی ها و زیر شاخه های متنوعی هم در بازار به فروش خواهد رسید. امروز ما قصد داریم تا در مورد چیستی و ویژگی های دستگاه DVR با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه DVR

دستگاه DVR چه کاربردی دارد؟

دستگاه DVR  می تواند کاربرد های متنوعی داشته باشد. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آن برای برخی از سیستم ها به مسئله ای مهم و پر اهمیت تبدیل شود. یکی از مهم ترین کاربرد های دستگاه دی وی آر مربوط به ضبط و نمایش تصاویر دوربین های مداربسته می باشد. دوربین های مداربسته نمی توانند خروجی تصویر را در اختیار کامپیوتر های مختلف قرار دهند. این ابزار ها سیگنال های متنوعی را تولید کرده و دی وی آر هم سیگنال های ایجاد شده را به زبان کامپیوتر ترجمه می کند. در نهایت این محصول برای انجام یک سری فعالیت های خاص همچون ضبط تصاویر ایجاد شده هم مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از دستگاه DVR  شما می توانید تصاویر دوربین های مداربسته خود را بدون قطعی و به صورت یکپارچه مشاهده نمایید. شاید خیلی از افراد به این مسئله توجهی نداشته باشند ولی مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته به صورت یکپارچه همواره نتایج مطلوبی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. شما می توانید چندین مانیتور را به این دستگاه متصل نمایید تا بهترین خروجی ممکن را نیز دریافت کنید. این دستگاه قابلیت اتصال به اینترنت و شبکه های محلی را نیز در خود جای داده است. انتقال تصویر با اتصال به شبکه اینترنت کار راحتی نیست. اما کارشناسان با ایجاد نسل جدید دستگاه های دی وی آر این قابلیت را در آن قرار داده اند. با استفاده از پورت Lan موجود بر روی دی وی آر شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید این پروسه ویژه را دنبال نمایید.  

انواع دستگاه DVR

انواع دستگاه DVR

انواع دستگاه DVR کدام اند؟

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله پر اهمیت اشاره کردیم، در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع دستگاه DVR در بازار موجود است. هر کدام از این مدل ها و ساختار ها نیز یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را در خود جای داده اند. یکی از اولین دسته بندی های این کالا مربوط به دی وی آر Standalone می باشد. این مدل از انواع دی وی آر می تواند به صورت مستقیم به یک نمایشگر متصل شود. این محصول به هیچ ابزار خارجی نیاز نداشته و پورت های ورودی و خروجی خاصی را در خود جای داده است. این مدل را می توان به عنوان یکی از رایج ترین مدل های دی وی آر در نظر گرفت که مزایای زیادی را نیز به همراه دارد.

دومین دسته بندی دستگاه DVR مربوط به محصولات pc-based می باشد. این محصولات بر اساس سیستم عامل های کامپیوتری طراحی شده اند. برای راه اندازی این سیستم شما نیازی به خرید تجهیزات دی وی آر به صورت کامل ندارید چرا که این سیستم فقط بر روی یک کامپیوتر نصب می شود. با استفاده از پورت های مخصوص این دستگاه، شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید نیاز های خود را رفع کند.

خرید دستگاه های دی وی آر

خرید دستگاه های دی وی آر

نکات مهم برای خرید دستگاه های دی وی آر

آیا شما هم به دنبال خرید دستگاه DVR هستید؟ حتما می دانید که در حال حاضر محصولات بسیار زیادی در بازار موجود بوده و هر کدام از این محصولات هم یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را در خود جای داده اند. برای خرید در بهترین حالت ممکن در ابتدا شما باید به برند های سازنده توجه داشته باشید. هرچه عملکرد برند های سازنده بهتر شود، میزان بازدهی دریافت شده هم بهتر خواهد شد.

دیگر مسئله ای که شما باید به آن توجه کنید مربوط به تعداد کانال های تصویر دستگاه DVR می باشد. هرچه تعداد کانال های تصویر بالا تر رود، کیفیت و تعداد خروجی های دی وی آر هم بهتر می شود. در نهایت، برای خرید دستگاه DVR شما باید به دنبال بهترین مراکز عرضه کننده ایرانی باشید. در حال حاضر فروشگاه های بسیار زیادی در سراسر ایران نسبت به عرضه این کالا اقدام می نمایند ولی برای خرید در بهترین حالت ممکن شما باید خدمات بهترین فروشگاه های ایرانی را به کار گیرید تا در این زمینه با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد