مقدمه
اگر به تازگی یک دوربین مدار بسته خریداری کرده اید و قصد نصب و راه اندازی آن را دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

قبل از هر چیزی، بد نیست بدانید با اینکه برخی از انواع سیستم های مدار بسته زیاد پیچیده نیستند و شما می توانید خودتان آنها را نصب کنید، برای نصب و راه اندازی بعضی دیگر از سیستم های مدار بسته، به نیروی متخصص و باتجربه نیاز خواهید داشت. برخی کاربرها از دوربین های مدار بسته به عنوان عامل بازدارنده استفاده می کنند. به این صورت که آنها را در معرض دید قرار می دهند تا با دیدن آنها، تمایل به ارتکاب جرم در افراد از بین برود.

اما گاهی اوقات، کاربر به دلایلی ترجیح می دهد دوربین را در معرض دید قرار ندهد. در این حال، وضعیت نصب دوربین و محل قرارگیری آن باید بسیار هوشمندانه انتخاب شود. دوربین باید در نقطه ای نصب شود که علاوه بر پوشش دادن محدوده مورد نظر، توسط افراد هم قابل رویت نباشد. در ادامه این مقاله، ضمن بررسی مراحلی که باید برای نصب دوربین مدار بسته طی شوند، به معرفی مهم ترین ویژگی های نصاب دوربین مدار بسته و مهم ترین نکات در این خصوص می پردازیم.

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

 

قبل از نصب دوربین، چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

 

قبل از هر اقدامی، بهتر است ابتدا نیازهای خود و محیطی که دوربین قرار است در آن نصب شود را مشخص کنید. پاسخ دادن به سوالاتی که در ادامه مورد اشاره قرار می گیرند، می تواند شما را برای پشت سر گذاشتن مراحل نصب دوربین مدار بسته راهنمایی کند:

- برای اینکه محیط مورد نظر شما به طور کامل تحت نظارت دوربین مدار بسته قرار گیرد، چه تعداد دوربین نیاز خواهید داشت؟ برای مشخص کردن تعداد دوربین های مورد نیاز، باید به فاکتورهایی از قبیل وسعت محیط تحت نظارت دوربین، نقاطی که باید در میدان دید دوربین باشند و همچنین وجود موانعی مثل درخت، بوته یا دیوار توجه داشته باشید.

- قصد دارید دوربین های مدار بسته را در چه بخشی از منزل یا محیط کار خود نصب و راه اندازی کنید؟ دوربین های مدار بسته با در نظر گرفتن محل قرارگیری، به دوربین های بیرونی و درونی تقسیم بندی می شوند.

- کدام دوربین، بهترین گزینه برای محیط مورد نظر به شمار می رود؟ انواع مختلف دوربین مدار بسته وجود دارند که می توانید از بین آنها، یکی را متناسب با نیازهای خود و محیط مورد نظر انتخاب کنید. برای انتخاب کردن نوع دوربین، باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهید. یکی از مهم ترین عواملی که شما را در انتخاب نوع دوربین مدار بسته راهنمایی می کند، محل قرارگیری دوربین است. به عنوان مثال، اگر قرار است دوربین را در محیط های بیرونی و بدون سقف نصب کنید، بهتر است اقدام به خرید سیستم های مدار بسته ضد آب کنید. دوربین های دید در شب، بهترین گزینه برای محیط های مختلف به شمار می روند. چون در تمام ساعات شبانه روز فعال هستند.

نصب سیستم مدار بسته

نصب سیستم مدار بسته

 

مهم ترین نکات نصب دوربین مدار بسته

 

برای اینکه دوربین مدار بسته به درستی نصب و راه اندازی شود، بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

- خرید دوربین: یکی از مهم ترین اقدامات که قبل از نصب دوربین مدار بسته انجام می شود، خرید یک دوربین است. توصیه می شود برای خرید دوربین مدار بسته، به فروشگاه های مجاز و معتبر مراجعه کرده و به مسائلی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش توجه زیادی داشته باشید.

- نصب دوربین: اگر فکر می کنید توانایی نصب دوربین مدار بسته را دارید، خودتان می توانید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، بهتر است از یک فرد متخصص و باتجربه کمک بگیرید. روند نصب دوربین مدار بسته، با نصب کردن دوربین ها در محل های مورد نظر آغاز شده و با وصل کردن دوربین ها به سیستم مدار بسته پایان می گیرد.

- راه اندازی: پس از اینکه تمامی کارهای مرتبط با نصب دوربین مدار بسته انجام گرفت، نوبت به راه اندازی آن می رسد. راه اندازی سیستم مدار بسته، با متصل شدن به دستگاه DVR یا NVR و انجام دادن تنظیمات دوربین صورت می گیرد.

- آزمایش: بعد از اینکه مراحل نصب، راه اندازی و تنظیمات دوربین مدار بسته با موفقیت طی شدند، وقت آن است که دوربین را تست کرده و از فعال بودن و کار کردن آن مطمئن شوید.

نصاب دوربین مدار بسته

نصاب دوربین مدار بسته

 

ویژگی های نصاب دوربین مدار بسته

 

- ارائه مشاوره قبل از خرید: نصاب با تجربه و متخصص دوربین های مدار بسته، با در نظر گرفتن نیاز کاربر و همچنین فاکتورهای دیگر، بهترین و کارآمدترین گزینه را به او پیشنهاد می دهد.

- تخصص و تجربه: یک نصاب ماهر دوربین های مدار بسته، به خوبی می تواند محل قرارگیری دوربین را طراحی کند. انتخاب کردن اصولی و تخصصی منطقه ای که بتواند بیشترین نظارت و رویت را داشته باشد، از دیگر اقدامات نصاب متخصص دوربین مدار بسته است. یک نصاب ماهر و با تجربه، طوری سیستم مدار بسته را راه اندازی می کند که عملکردی بی نظیر و بی عیب و نقص داشته باشد و بتواند عکس های واضح و با کیفیتی را دریافت کند. به وجود نیامدن کوچک ترین مشکل پس از نصب دوربین مدار بسته، مسئله بسیار مهمی است که می توانید از یک نصاب ماهر و متخصص انتظار داشته باشید.

- رعایت کردن جوانب امنیتی: یک نصاب متخصص و ماهر، خطرات امنیتی را به حداقل رسانده و با رعایت کردن کلیه جوانب امنیتی و نظارتی، سیستم مدار بسته را نصب و راه اندازی می کند.

- شناخت درست از برندهای مختلف: یک نصاب متخصص، به خوبی با برندهای مختلف دوربین مدار بسته آشنایی دارد و قابلیت ها و عملکرد آنها را می شناسد.

- شرایط آب و هوایی: یکی دیگر از مسائل مهمی که باید مورد توجه نصاب دوربین مدار بسته قرار گیرد، شرایط آب و هوایی محل نصب دوربین است.

- توجه به ملزومات زیرساخت ها: از دیگر ویژگی هایی که می توان در یک نصاب ماهر پیدا کرد، توجه داشتن به مسائلی مانند نزدیک بودن به کابل های برق، شبکه های بی سیم یا فیبر در حین طراحی کردن مسیر دوربین ها و مدارها می باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد