بررسی مزایا و معایب دوربین بیسیم به ما کمک می‌کند تا در انتخاب و خرید این محصول دقت بیشتری داشته باشیم.

چرا مزایا و معایب دوربین بیسیم را بررسی کنیم؟

نسبت به گذشته، تنوع تولیدات در زمینه دوربین مداربسته افزایش چشمگیری داشته و دوربین‌های بیسیم یکی از بهترین محصولاتی هستند که در این مورد تولید شده‌اند. شناخت مزایا و معایب دوربین بیسیم کمک می‌کند تا دلیل محبوبیت آن بین مصرف کنندگان را بهتر درک کنیم. با توجه به امکان ارتباط از راه دوری که در دوربین‌های مداربسته تعبیه شده است، این سیستم‌ها طرفداران بیشتری در جهان دارند. با کمک این دوربین‌ها شما می‌توانید املاک خودتان را در فواصل دور تحت نظر قرار دهید و از وقوع سرقت در آن پیشگیری کنید. این سیستم‌ها از رابط کاربری بسیار خوبی برخوردار هستند که اتصال ساده و بدون دردسر را برای شما فراهم خواهند کرد.

                                  مزایا و معایب دوربین بیسیم                                                    

مزایا و معایب دوربین بیسیم

مهمترین مزایای دوربین بیسیم

در بررسی مزایا و معایب دوربین بیسیم، ابتدا به سراغ مزایای این محصول می‌رویم. آشنایی با این مزایا به ما کمک می‌کند تا نقاط قوت دوربین بیسیم را بدانیم. مهمترین مزایایی که این دوربین مداربسته از آن برخوردار است عبارتند از:

  • نصب: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت دوربین بیسیم، راه اندازی و نصب آسان آن است. شما برای نصب این محصول فقط به ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. کابل کشی این دوربین هیچگونه حفاری احتیاج ندارد.
  • بدون سیم: توجه داشته باشید که دوربین بیسیم فقط نیاز به آداپتور برق دارد. به همین دلیل شما نیازی به سیم نخواهید داشت و با مشکلاتی مثل تداخل سیم دوربین با دیگر سیم‌های موجود در منزل روبرو نخواهید شد.
  • منعطف: یکی از مزایای مهم این محصول انعطاف بسیار خوب آن است. با توجه به انعطافی که این دوربین دارد، می‌توانید آن را در مکان‌های با ارتفاع بالا نصب کنید. از طرفی به دلیل اینکه این دوربین‌ها وزن سنگینی ندارند حمل آنها آسان است و فشاری به شما نخواهد آورد.
  • تعمیر و نگهداری: زمانی که دوربین بیسیم خریداری کنید، هزینه کمتری برای نگهداری این دوربین و تعمیرات احتمالی آن پرداخت خواهید کرد. در واقع شما با خرید این دوربین هزینه‌های امنیت محیط خودتان را تا حد زیادی کاهش می‌دهید و بازدهی آن را بالا می‌برید.
  • دسترسی: با کمک دوربین بیسیم شما می‌توانید از فواصل دور، محیط مورد نظر خودتان را تحت نظارت قرار دهید و از تک تک اتفاقات آن آگاه شوید. از طرفی این دوربین تمام وقایع را ضبط می‌کند و در آینده به عنوان سند می‌توانید از آن کمک بگیرید. همچنین دقت داشته باشید که این دوربین قابلیت دید در شب دارد.
  • نیروی انسانی: با کمک دوربین بیسیم شما نیازی به نیروی انسانی جهت مراقبت از اماکن خود ندارید. یعنی عملاً شما نیروی انسانی را برای بالا بردن امنیت حذف می‌کنید و به جای آن از یک تکنولوژی پیشرفته کمک می‌گیرید.

دسترسی

دسترسی

معایب استفاده از دوربین بیسیم

در ادامه بررسی مزایا و معایب دوربین بیسیم، اکنون باید به سراغ معایب این محصول برویم. همانطور که دوربین بیسیم ویژگی‌های مثبتی دارد تا ما را به خرید آن ترغیب می‌کند، معایبی هم دارد که ممکن است ما را از خرید آن منصرف نماید. مهمترین معایب این دوربین عبارتند از:

  • زیرساخت: یکی از مشکلاتی که در مورد دوربین بیسیم وجود دارد، پایین آمدن امنیت با نبود زیرساخت‌های مناسب است. به دلیل اینکه این دوربین‌ها در بستر اینترنت و به صورت از راه دور فعالیت دارند، امکان هک اطلاعات آنها بسیار زیاد است. به همین دلیل باید از زیرساخت‌های بسیار پیشرفته‌ای برای این دوربین‌ها کمک گرفته شود.
  • هزینه: یکی از معایب مهم دیگری که می‌توانیم برای این دوربین عنوان کنیم، هزینه بالای آن در مقایسه با دیگر سیستم‌های نظارتی است. البته برخی از دوربین‌های بیسیم قیمت پایینی دارند که به دلیل کیفیت نامناسب آنها است.
  • اختلال: سیستم‌های وایرلس زیادی احتمالاً در محیط مورد نظر شما وجود دارند. به دلیل وجود این سیستم‌ها ممکن است در شبکه دوربین بیسیم اختلال به وجود بیاید و عملکرد آن را تحت شعاع قرار دهد. به همین دلیل بهتر است در چنین محیط‌هایی از دوربین بیسیم استفاده نکنید و به سراغ دیگر ابزار نظارتی بروید.
  • اینترنت: دوربین بیسیم نیاز شدیدی به اینترنت دارد و عملاً وابسته به آن است. اگر اینترنت در منطقه مورد نظر شما از قدرت سیگنال خوبی برخوردار نباشد، تصاویر با کیفیت مناسب ارسال نمی‌شوند و شما نمی‌توانید نظارت خوبی بر محیط مورد نظر خودتان داشته باشید.
  • پهنای باند: یکی از مشکلات دیگر این دوربین‌ها به پهنای باند ارتباط پیدا می‌کند. حتی اگر شما یک اینترنت پرسرعت در اختیار داشته باشید باز هم در زمان ترافیک شدید اینترنت احتمالاً پهنای باند شما با کاهش مواجه می‌شود. در این شرایط انتقال اطلاعات تصویری توسط دوربین با سرعت پایین و کیفیت نامناسب انجام می‌شود.

هنگام خرید دوربین بیسیم چه نکاتی را رعایت کنیم؟

با بررسی مزایا و معایب دوربین بیسیم یک شناخت کلی از آن پیدا کرده‌ایم. با این حال اگر قرار است این محصول را خریداری کنید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا خریدی موفق داشته باشید. شما باید بر اساس بودجه خودتان به دنبال دوربین‌های بیسیم با کیفیت باشید. دوربین‌های بیسیم در انواع مختلفی به فروش می‌رسند و شما باید بر اساس پولی که دارید و شرایط محیط مورد نظر خودتان، بهترین انتخاب را انجام دهید. نکته دوم تکنولوژی به کار رفته در دوربین بیسیم است. هر کدام از دوربین‌های موجود در بازار امکانات متفاوتی دارند که ممکن است شما به برخی از آنها نیاز داشته باشید و برخی دیگر را لازم نداشته باشید. شما باید دوربین‌هایی را خریداری کنید که ابعاد محیط مورد نظر شما را پوشش دهند و نگهداری آنها آسان باشد.

خرید دوربین بیسیم

خرید دوربین بیسیم

نحوه خرید دوربین‌های بیسیم

اکنون که مزایا و معایب دوربین بیسیم را می‌شناسید و به دنبال خرید این محصول هستید باید روشی را برای خرید انتخاب کنید که شما را به بهترین و مناسب‌ترین محصول برساند. اگر به بازار مراجعه کنید فروشنده‌های مختلفی را خواهید دید که ادعا دارند بهترین دوربین موجود در بازار را به شما ارائه می‌کنند. البته متاسفانه بسیاری از آنها فقط ادعا دارند و در عمل محصولاتی بی‌کیفیت در اختیار شما قرار خواهند داد. بهتر است برای خرید دوربین بیسیم به سراغ تولید کننده‌های آن بروید. آنها مشاوران بهتری برای شما هستند تا خریدی موفق را پشت سر بگذارید. بهترین تولید کننده‌ای که در این زمینه می‌توانیم به شما معرفی کنیم شرکت دوربین مدار بسته فاین است. این شرکت از بهترین تولید کنندگان دوربین مداربسته و دوربین بیسیم در کشور ما است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد